De situatie
StadsLAB Doetinchem is een broedplaats van nieuwe ideeën en initiatieven voor de binnenstad. Een laagdrempelig en interactief centraal punt waar lopende projecten en toekomstplannen worden gepresenteerd en waar je zelf ideeën kan voorstellen en kan helpen realiseren.
De vraag
Het doel van het StadsLAB is dat het de nieuwsgierigheid moet opwekken en laagdrempelig moet zijn om naar binnen te gaan. Het StadsLAB moet gaan leven. Het moet laten zien wat de Gemeente Doetinchem samen met de inwoners op poten zet. Het StadsLAB is een verbindende factor tussen alle lopende projecten voor de binnenstad. De vraag aan Profilers: Hoe zorgen we ervoor dat mensen het StadsLAB weten te vinden?
Het resultaat
Het woord ‘Lab’ hebben we uitgebuit om te laten zien dat er allemaal ideeën opborrelen in de binnenstad. In het StadsLAB wordt ontdekt, iets gebrouwen, het borrelt van de ideeën. Ook over de inrichting dachten we mee. Naast herkenningspunten wilden we het ‘pop-up store gevoel’ behouden. De decoratie en inrichting moest mee kunnen naar een eventuele volgende locatie. De eerste pop-up store is in het najaar van 2015 geopend. Om het levend te houden ontwikkelden we een website waarop de status van de projecten te volgen is. Het StadsLab is voor ons een goed voorbeeld van geïntegreerde communicatie, waarbij ook de ruimte zelf deel uitmaakt van het totale communicatieplan.